reklama

Ste šťastní?

Sv. Tomáš vo svojej Teologickej Sume píše: „Štastie, to je dokonalé dobro, ktoré upokojuje všetky túžby. Objektom vôle je Najvyššie Dobro, tak ako objektom rozumu je Najvyššia Pravda. Nie je možné ich objaviť v žiadnom stvorení, ale len v Bohu, pretože každé stvorenie je dobré vďaka svojej účasti na Bohu.“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
Obrázok blogu

To znamená, že šťastie je v tom, aby sme poznávali Boha a milovali ho.

Dovoľte mi, aby som vám položil jednu otázku: Ste šťastní?

V mojom živote, rovnako ako vo vašom, bolo šťastie. To nieže bolo, to je! Pretože šťastie, to nie je nádcha; nepominie. Keď bolo dané človekovi, tak navždy. A ono nás vždy ochraňuje, sme za ním ako za brnením.

Mnohí môžu povedať, že šťastie z poznania Boha bolo dávno. Ale nie je to tak! Včera alebo dnes ráno a aj teraz – šťastie poznať Stvoriteľa nikam neodchádza.

Nepamätám si, kto to povedal: „Pri slovách láska a šťastie neexistuje minulý čas.“
A to je pravda.
Pravda.
Každý z nás to pozná z vlastnej skúsenosti.
Takže sme veľmi šťastní ľudia.


Gleb Chesnokov

Gleb Chesnokov

Bloger 
  • Počet článkov:  85
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Narodil som sa a vyrástol som. Zoznam autorových rubrík:  DenníkRuskoPolitikaSpoločnosťZamysleniaFotografieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu