Čo vynášame v „public“?

Autor: Gleb Chesnokov | 2.5.2006 o 7:55 | Karma článku: 3,36 | Prečítané:  1237x

Profesionálny politik žije akoby za fluido-nepreniknuteľným sklom. Jeho politický obraz (čo o ňom rozprávajú a píšu) v podstate žije oddelene od neho. Boli časy, keď na uzavretých párty v rozkošných moskovských hoteloch som ich veľakrát pozoroval spokojne sa baviacich s pohármi v rukách. Sýti ľudia, vydarený život. V tých momentoch nimi agitovaní ľudia sa zrážali na uliciach. Spočiatku ma to šokovalo. Potom som pochopil, že je to pravidlo hry.

Profesionálny politik akoby vynáša a stavia spomedzi národa svoju kartónovu figúru v prirodzenom rozmere. Vedľa nej sa dá fotografovať, dá sa na ňu pľúvať a za osobitné peniaze ju aj pokrájať na maličké časti. Samotný politik (ak je profesionál) vtedy bude sedieť obďaleč v pohodlnom, uzavretom klube – najskôr v spoločnosti svojho nezmieriteľného politického oponenta. Medzi druhým chodom a dezertom hodia krátky, zvedavý pohľad z okna - na vás zúrivo ničiaceho kartónovú figúru, alebo chrániaceho ju pred zničením. Oni sa popozerajú, usmejú sa, vymenia si pár viet a už donesú aj dezert. Čo vynášame v „public“? Po prvý krát som počul túto otázku v Moskve v perióde informačných vojen od skúsených a ostrieľaných žurnalistov. Práve naplnenie tohto „public“ (to, čo je napísané v novinách a podané v správach) sa v minulosti stávalo realitou pre milióny ľudí. Je jasné, že v skutočnosti to bolo trošku ináč, alebo nie trošku. Porovnal by som modernú politiku na postsovietskom priestore so starou záchodovou nádržkou. Nie v ponižújucom, ale v technologickom zmysle. Prichádza čas potiahnúť za splachovač, ale voda sa tam ešte nenazbierala. Každy by chcel voliť a podporovať takého politika, ktorý môže otvorene hovoriť, že jeho vlastný „public“ vždy zodpovedá jeho názorom a on si váži ten komfort. Takého, ktorého profesia a spôsob života mu dali možnosť žiť bez dvojitého dna. Takého, ktorý kartónovú figúru a fluido-nepreniknuteľné sklo si doteraz nekúpil a nikdy toho neľutoval.
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

CYNICKÁ OBLUDA

Danko vs. Facebook

Andrej Danko po tom, ako mu v lete vykúpili reklamný priestor, zažil ďalšie sklamanie na Facebooku.

Čo musí Kiska vysvetľovať a kto je kto vo video kauze

Vysvetlenie žiadajú opoziční lídri.

Counter
Pridaj k obľúbeným
Počet článkov 85 Celková karma 0.00 Priemerná čítanosť 2155

Zoznam rubrík

Obľúbené články

Obľúbené knihy

Obľúbené blogy

Obľúbené stránky

Pošlite odkaz blogerovi


Už ste čítali?